Groetjes uit Z-A - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu Groetjes uit Z-A - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Z-A

Door: Malou Loohuis

Blijf op de hoogte en volg Malou

07 September 2016 | Zuid-Afrika, Pinetown

Dag lieve bloglezers,

Ik heb foto`s toegevoegd aan mijn account, hopelijk kunnen jullie die makkelijk bekijken. Het zijn van alles wat foto`s, van de safari van een paar weken terug, wat foto`s van het terrein van de farm en mijn eigen huisje. Foto van de binnenkant van mijn huisje houden jullie nog van mij te goed ;D.

Ook zitten er foto`s bij van afgelopen weekend waar ik nog niet over heb verteld. Ik ben op zeilweekend geweest! Justin, de manager van de farm had dit weekend voor mij geregeld. Ik mocht mee met Nick en zijn zoon die elk weekend naar hun zeilclub gaan in de buurt van Howick. De club ligt aan de Midmar dam en had afgelopen weekend zijn opendag. Dus veel gezeild en gekampeerd bij de dam, `s avonds gezellig bij een kampvuur met een kop warme thee en op zondag mee gedaan aan een zeilrace. Veel leuke nieuwe mensen leren kennen en prachtig zeilweer gehad. Ofterwijl een weekend voor herhaling vatbaar, als ik nog eens mee wil komend jaar hoef ik Nick alleen maar een belletje te geven, ik zeg top!!!

Herinneren jullie mijn crowdfunding actie nog? Ik heb inmiddels het genoneerde geld over gemaakt naar de Farm en ze zijn er uiteraard super blij mee en willen jullie daar hartelijk voor bedanken. Ze hebben een bedankt brief opgesteld die ik jullie binnenkort ga mailen. Ik wilde het via de blog doen maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat moet doen. Hopelijk lukt het om te beginnen met het opstarten(materiaal kopen) van de Medical/ sickroom (het project waar het gedoneerde geld naartoe gaat) binnen het komende jaar. Zodat ik jullie op de hoogte kan houden van wat er precies gebeurd met het geld. Dit is niet helemaal zeker omdat er ook veel andere project lopen op dit moment.

Op dit moment draai ik nachtdiensten, had ik nog nooit gedaan dus weer een nieuwe ervaring. Wel raar hoor, zo langs de rest van de wereld heen leven. Maar dat hoort nu eenmaal bij mijn werk, het heeft ook wel weer wat.

Zo dat was het wel zo`n beetje, heel veel liefs uit Z-A! En tot mijn volgende blog.

X Malou

  • 07 September 2016 - 22:26

    Kadien Beckmann:

    Hé Malou, ik heb al gehoord dat je een heel leuk zeilweekend hebt gehad. Mooi dat je weer nieuwe mensen hebt ontmoet en vrienden hebt gemaakt en dat je er zo goed inrolt. Zo te horen heb je het helemaal naar je zin.
    Ook je werk en de crowdfunding gaan top! We zijn hier met z'n allen super trots op je dat je het zo goed doet. Ben benieuwd hoe dit avontuur verder gaat en ik kijk weer uit naar je volgende bericht.

    Liefs,
    Kadien

  • 07 September 2016 - 23:18

    Loes Lamers:

    Hoi Malou, fijn om weer iets van je te horen. Klingt allemaal goed waar je mee bezig bent.
    Hoeveel mensen wonen en werken er eigenlijk op de Horizon Farm? Kom je ook in kontact met de ouders of familie van de mensen die daar wonen? Hele lieve groeten Loes

  • 08 September 2016 - 07:21

    Anike Rake:

    Ha Malou, leuk om weer je blog te lezen. Wat schrijf je enthousiast over wat je allemaal meemaakt! Liefs Anike

  • 08 September 2016 - 09:55

    Antoinette Weustink:

    Hoi malou,super leuk weer wat van je te horen.geweldig dat je het zo naar je zin hebt.
    Wens je hele rustige nachten

  • 08 September 2016 - 13:32

    Ellen Loohuis:

    Lieve Malou,
    Via face book alweer wat van je gelezen maar je blog blijft ook leuk om je enthousiasme steeds te kunnen merken. Fijn dat je het zo naar je zin hebt in toch wel een heel andere wereld als die je in het Oldezaalse had. Eerste nachtdienst ervaring keek ik van op, niet te vaak hoop ik voor je. Is er een bepaalde regelmaat in en ben je dan met meerdere actief op slaaptijd voor je gasten. Wacht je volgende verhaal weer af, en dat je ook je zeilkunsten nog hebt kunnen gebruiken ook leuk voor je.

    Liefs vanuit Delden wij hebben zaterdag het afscheid van Stefan en Wieneke die ook bijna weg gaan.

  • 09 September 2016 - 10:02

    Wies Wauters:

    HI Malou,

    Je mag best wat vaker een update sturen:))
    Het is te leuk om te lezen hoe het je daar vergaat!
    Kan me voorstellen dat een nachtdienst wel weer een bijzondere ervaring is. Ook wel speciaal om zo midden in de nacht je werk te doen. Alhoewel de meeste bewoners slapen, toch? OF zijn er 's nachts echt nog klusjes te doen?
    Een zeilwedstrijd in Zuid Afrika.... wat gaaf!!!
    Wat een herinneringen ben je aan het verzamelen.
    Veel plezier & geniet, dikke knuffel vanuit Breda.

  • 11 September 2016 - 18:14

    Suzy:

    Hoi lieve Malou,
    Wat een verhalen en avonturen alweer!
    En de foto's zijn ook super leuk, zo krijg je ook een plaatje bij je belevenissen.
    Ik denk, dat jij geen tijd hebt om je te vervelen, lijkt me zo.
    Ik ben ook benieuwd hoe de nachtdienst je bevalt. Maar hoe dat ook gaat, het hoort er
    natuurlijk allemaal bij.
    En dan dat zeilen, dat is jou natuurlijk al met de paplepel in gegeven. Des te leuker
    lijkt me, om dat nu eens aan de andere kant van de wereld te doen!
    Ik vind het heel leuk om over jouw belevenissen te lezen.
    Ik had dit echt niet allemaal verwacht toen jij nog lekker in je wiegje lag!
    Tot de volgende mail en een dikke knuffel.
    Liefs Suzy

  • 12 September 2016 - 16:10

    Malou Loohuis:

    Iedereen super bedankt voor de leuke reacties die ik krijg na elke blog!
    Echt heel leuk!
    X Malou

  • 12 September 2016 - 21:49

    René:

    Dag Malou ,

    Zo te horen gaat het goed met je en voel je je daar wel thuis.
    Mooi foto's hoor. geniet er mooi van.

    Groet
    René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 77875

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: