''Cabin fever'' - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu ''Cabin fever'' - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

''Cabin fever''

Door: Malou Loohuis

Blijf op de hoogte en volg Malou

20 September 2016 | Zuid-Afrika, Pinetown

Hallo allemaal!

Ik heb wat last van wat ze hier noemen ''cabin fever'', daar heb ik direct het enige nadeel van leven op de Farm te pakken.

Ik heb hier gewoon niet zo veel vrijheid als in Nederland. In Nederland kan ik bedenken dat ik ergens naartoe wil en de fiets pakken. Dat kan ik hier ook wel doen maar dat is gewoon niet veilig, verder zijn winkels op afstanden die je met de auto moet afleggen. Voordat je vanaf de Farm op een gewone weg bent om naar de winkels te gaan moet je over een grote, lange, afgelegen zandweg. Dus is vooral voor blanke vrouwen niet veilig om alleen naartoe te gaan. Er is veel werkloosheid in Zuid Afrika en er is een grote kans dat iemand me wat zal aandoen om me te bestelen van iets met veel waarde.

Gelukkig ben ik zondag gezellig samen met Lee Ann naar The Pavillion geweest, dit is een groot winkelcentrum. Dit was erg gezellig dus daar kan ik wel weer even op vooruit. Justin, de manager heeft ons hier naartoe gebracht en weer opgehaald.

Veel mensen vroegen in reacties op mijn vorige blogs naar hoe ik de nachtdiensten ervaar. Ik moet nog 2 keer 4 nachten achtereen draaien en daarna ben ik er voor een tijdje vanaf. Tijdens mijn nachtdiensten ben ik in de ''maine house'' waar ik eerder over heb verteld dat dit het huis is met de bewoners die de meest intensieve zorg nodig hebben. De nachtdiensten is eigenlijk gewoon oppassen, af en toe even bij iedereen om de deur kijken of ze nog comfortabel zijn en slapen. Verder zijn er een aantal bewoners die je een keer naar de toilet moet helpen. Vanaf 03:00 uur heb ik het altijd even zwaar, dan moet ik rondlopen om niet in de slaap te vallen, haha!

Er zijn ook leuke plannen voor trips voor mij. Een van de mannen die in het bestuur van de Farm zit woont in het safari park waar ik al twee keer geweest ben. Voor een klein prijsje wil hij me binnenkort meenemen voor een safari weekend, echt te gek, Lee Ann gaat waarschijnlijk ook mee! Verder zijn we bezig te organiseren dat ik walvissen en dolfijnen ga spotten langs de kust van Durban voor een dagje, daar kijk ik erg naar uit! Verder willen Lee Ann en ik graag een dagje naar Shaka Marine World wat een groot waterpark/ aquarium in Durban is, maar dat is voor een warme dag in de zomer(jullie winter). Genoeg leuke plannen dus om Cabine Fever tegen te gaan!! :D

Groetjes Malou

  • 20 September 2016 - 13:37

    Ellen:

    Lieve Malou,

    Mooie verhalen; fijn dat je er weer zit en ik neem aan dat ze erg blij met jou zijn en meteen is het ook vertrouwd voor beide kanten. Geniet, het is een prachtig land en er is zoveel te zien en je hebt gelukkig goede mensen om je heen die je beschermen. Dat is nodig.

    Het is een feit dat je altijd op je hoede moet zijn en het is geen Nederland maar het heeft ook veel charmes.

    Enjoy en veel plezier

  • 20 September 2016 - 18:57

    Ellen Loohuis:

    Lieve Malou,
    Mooi weer over je ontwikkelingen te lezen. Ik was bij de aanhef bang dat je een ernstige ziekte had opgelopen. Maar zo ik later lees heeft het geen ernstige gevolgen voor je. Dat je anders met afstanden en activiteiten om moet gaan als in ons kikkerlandje had je vorige keer ook al ontdekt toch. Veel plezier met je werk en de vooruitzichten van je uitjes. Vandaag zijn Wien en Stefan op het vliegtuig gestapt voor hun Dubai onderneming.
    Zitten voorlopig nog even in een hotel en hopen snel de spullen te krijgen en hun huis in te richten.

    Veel groeten tante Ellen


  • 20 September 2016 - 20:45

    Jet:

    Lieve Malou,

    Tja ik kan wel snappen, dat je er af en toe een keertje UIT wil. Gewoon even iets spontaans doen en niet eerst na hoeft te denken of het wel veilig is. Cabin Fever als je er maar niet echt ziek van wordt!!!
    Gelukkig lees ik je optimisme alweer omdat je mooie plannen maakt.
    Spotten en winkelen en lekker zwemmen dat zal je goed doen.
    Ik blijf je avonturen met veel plezier volgen en 's avonds voor het slapen gaan lees ik ze voor voor Miep en Kaatje en dan slapen ze als roosjes!!!!

    Mooie tijd en hou ons op de hoogte.

    Liefs,
    Jet

  • 20 September 2016 - 20:49

    ROB :

    Hi Malou,

    lees je verslagen met plezier ,maar lees door je verhaal toch ook dat je erg moet oppassen !
    Naast alle mooie ervaringen en uitstapje doe je veel ervaring op .

    Kan me wel een beetje voorstellen dat je je thuis voelt in en op dit continent.

    Anderszijds is en blijft het wennen dat je niet zomaar weg kunt met fiets of auto .

    Al met al lees ik uit je verslagen enthousiasme maar ook dat er nog veel werk aan de winkel is.
    Dus voorlopig zijn ze nog niet van Malou af. haha.

    Het ga je goed en pas goed op je zelf .

    hartelijke groeten en liefs rob

  • 21 September 2016 - 05:18

    Floor :

    Hi Malou,

    Wat fijn dat je ondanks je 'cabin fever' toch de mogelijkheid hebt om af en toe lekker de deur uit te kunnen. Kan me verder voorstellen dat als je nachtdiensten straks voorbij zijn, dat je weer lekker in je vaste dagritme kan komen. Mocht je nog een paar goeie walvissen/leeuwen/dolfijnen spotten, ik zie graag foto's!

    Liefs, Floor

  • 28 September 2016 - 10:33

    Danielle :

    Heej malou

    wat gaaf en interessant om al jouwn verhalen te lezen,
    Daar zou het inderdaad wel heel lekker warm zijn. hahaha de temperatuur vandaag hier in het koude kikkerlandje is 23 graden dus het valt nog mee hhihihi.

    Geniet van de kleine momenten wat je hebt om leuke dingen te doen en koester deze zeker..

    Heel veel plezier nog,, en kan niet wachten op de andere verhalen die er aan zitten te komen..
    Pas goed op jezelf..

    groetjes,, danielle ( You know me :P je Collega)

  • 15 Oktober 2016 - 08:05

    Sophie:

    Lieve Malou,

    ik heb zojuist alle verslagen van je reis gelezen. Wat geweldig om te lezen hoe ontzettend jij het daar naar je zin hebt! Ik kan het mij ook helemaal voorstellen, zeker toen ik de foto's aan het bekijken was!
    Ik kan goed begrijpen dat je ook wel eens last hebt van Cabine fever. Wij beseffen ons hier helemaal niet dat wij echt een voorrecht hebben om zo makkelijk overal naartoe te kunnen.
    Ik wens je nog heel veel geluk en plezier daar, en ik kijk uit naar je volgende verslag!!

    Heel veel kusjes en knuffels,

    Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 77871

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: