Hallooooooo........ - Reisverslag uit Inchanga Park, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu Hallooooooo........ - Reisverslag uit Inchanga Park, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

Hallooooooo........

Door: Malou Loohuis

Blijf op de hoogte en volg Malou

16 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Inchanga Park

Dag lieve bloglezers!

Sorry voor dat ik zo lang niets van me heb laten horen.
Laatste keer dat ik wat geschreven heb is 7 weken geleden, er is weer veel gebeurd.

Sharon is inmiddels al bijna 2 weken weg van de farm, wat voor mij ontzettend wennen is, vooral omdat dan Lee Ann ook weg is.
Daarmee is de vertrouwde kern weg en voelt het een beetje als of ik weer opnieuw een weg moet vinden op de farm.
Met hen deelde ik ook de passie voor het werk, de andere stafleden hebben die passie niet of een klein beetje.
Wat heel fijn is dat ik nu de vrijwilligerskamer met een super leuke nederlandse vrijwilliger(Eva) deel, waar ik het heel goed mee kan vinden.
Met haar kan ik goed praten, lol trappen met de bewoners en activiteiten organiseren voor bewoners.
En super goed nieuws!!!!
Gisteren zijn de nieuwe manager en nursingsister geintroduseerd voor iedereen op de farm.
De eerste indruk is heel goed, geinteresseerde en spraakzame mensen, met een goed gevoel voor humor.
Het is een getrouwdstel, de man is aangenomen als manager en de vrouw dus als nurse.
Ik heb veel zin om hen beter te leren kennen en met ze te werken.

In mijn laatste blog vertelde ik erover dat ik de Muddy Princess ging doen, een obstakel run, dat was zo te gek!!!
Ik was met een hele groep dames die ik allemaal niet kende, op de moeder van een van de clieten van de farm na.
Maar een hele leuke groep waar ik, samen met Eva, want die deed ook mee heel veel lol mee heb gehad en we liepen echt als een groep.
Overal elkaar helpen waar nodig en een hoop gekkigheid met een moddergevecht op het einde.
Sinds toen heb ik het hardlopen hier ook weer opgepakt.
Ik heb hier een hele mooie hardloop route gevonden, ongeveer 3 km, door het bos, heuvel op en af.
Dat is al wel lang genoeg, want het word hier zo warm, dat ik naar 3 km echt wel moe ben.
Maar heerlijk om het weer opgepakt te hebben, het lukt goed om dit mimimaal 2 keer per week te doen.

Ik ga dit weekend weer op zeilweekend!
Weten jullie nog dat ik dat vorig jaar ook gedaan heb, bij een zeilclub bij de Midmar dam?
Dit weekend dus weer, heel veel zin in!
Zaterdag weer een zeilrace, maar dit keer zeil ik niet alleen.
Ik mag weer Laser zeilen, maar dit keer in astafette vorm, ik vorm een team met een vrouw die ik daar heb leren kennen en we zeilen om en om een ronde van 1 uur.
Heel veel zin om lekker een lang weekend weg te zijn van de farm, vrijdag t/m zondag.

Eva is hier nog ongv 2 weken, als een soort van afscheid gaan we samen nog wat leuks doen.
We gaan naar het entertainment park: Ushaka in Durban waar ze een groot water glijbanen park hebben, lekker een dag zwemmen.

Dus zoals jullie kunnen lezen genoeg leuke plannen en gaat het leven op de farm ook weer steeds meer de goede kant op.

Heel veel liefs uit Z-A,

Malou

  • 17 Februari 2017 - 08:03

    Desiree:

    Je enthousiasme, doorzettingsvermogen, relativeringsvermogen, jouw plezier en je enthousiasme spat uit dit mooie stuk van je Malou! Wat heerlijk om te lezen en wat maak jij niet alleen veel mee in Afrike maar wat een waardevolle persoonlijke ontwikkeling maak je door! Ik wens je nog veel meer mooie dingen daar! Geniet van je zeilweekend! Ik wil snel weer zo'n leuk stukje lezen hoor! Liefs uit Leiden. Dees

  • 17 Februari 2017 - 09:47

    Ellen:

    Je bent een optimist ten top. Een doordouwer. Je maakt overal wat moois van. Jammer van je collegaatjes die weg zijn. Zie je die dan af en toe nog? Wie weet wie er nog allemaal voorbij komen. Wat een leerzame tijd voor je. Fijn dat je je hobby daar kunt doen, af en toe een zeilwedstrijd. Geniet Malou. Liefs

  • 17 Februari 2017 - 11:24

    Malou:

    Ha tante!
    Ik heb gelukkig regelmatig whatsapp contact met Lee Ann.
    Want die mis ik wel op de farm.
    Van de week heb ik haar nog.opgezocht, gezellig een hele dag met elkaar opgetrokken, heel fijn.
    Bedankt Ellen en Desiree voor de lieve berichtjes.

  • 18 Februari 2017 - 22:59

    Miriam:

    Wat leuk Malou om weer iets van je te lezen, fijn voor je dat het allemaal weer de goede Kant op gaat en dat je weer lekker kunt genieten.

    Veel succes en vooral heel veel plezier

  • 19 Februari 2017 - 15:36

    Oom Herman:

    Leuk al die plannen voor zeilwedstrijden etc. Dat ge-ren door de jungle en modder lijkt me niets maar wel handig als je het kunt als er een hongerige leeuw achter je aan zit. Fijn dat je je vermaakt en dat op de farm alles weer een plek krijgt. Groeten, je lieve oom Herman.

  • 21 Februari 2017 - 21:42

    Loes Lamers:

    Hoi Malou, leuk om weer van je te horen. Jouw enthousiasme doet goed! In een jaar tijd gebeuren er veel dingen. Ik hoop voor jr dat je Lee Ann nog wel af en toe kunt treffen. Bevalt jou het werk zelf ook nog steeds goed? Belangerijk om met fijne en sympatieke mensen samen te werken. Veel liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 77874

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: