Update! - Reisverslag uit Inchanga Park, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Inchanga Park, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

Update!

Blijf op de hoogte en volg Malou

13 April 2017 | Zuid-Afrika, Inchanga Park

Dag lieve bloglezers!

Ik vond het wel weer tijd voor een update, weer lang geleden.
In mijn laatste blog vertelde ik dat de nieuwe manager (Werner) en nursing sister (Gina) werden geintroduseerd.
Inmiddels werken ze hier een paar weken en het zijn hele leuke mensen!
Ik kan het goed met ze vinden en ze zijn druk bezig met positieve veranderingen aanbrengen op de farm.
Ze betrekken mij hier veel bij wat ik heel leuk vind, ik kan inside info geven en nieuwe ideen inbrengen.

Vorige week ben ik voor het eerst op bezoek geweest bij Sharon en Lee Ann in Amanzimtoti, waar ze nu wonen.
Super weekend gehad, ze hebben mij Toti(afkorting van de orginele naam) laten zien, uitgeweest in Thursty Whale (hun favoriete strandbar), zo veel lol gehad daar.
Thursty Whale is dus een strandbar, er speelde live muziek en er hing zo`n fijne sfeer.
Wat ook leuk was is dat terwijl we in Toti waren, ik ook wat jeugd vrienden van Lee Ann heb ontmoet, ik hoor regelmatig verhalen van haar en nu weet ik over wie ze het dan heeft.
Toti is net een klein dorp, iedereen kent elkaar en dat kon ik merken, heel leuk.
Ook hebben we op een tweeling gepast, zij zijn broertje en zusje van een vriendin van Lee Ann.
Verder heb ik dit weekend iets gedaan wat ik nooit had verwacht te doen, een tatoo laten zetten, ik heb er lang en goed overnagedacht.
De tatoo is een aandenken aan alles wat ik geleerd heb van reizen en de onbetaalbare vriendschap met Lee Ann.

Nog wat anders leuks, over ongeveer 5 weken ga ik voor een weekend naar Johannesburg.
De vrouw die mij geholpen heeft met het regelen van mijn Visum woont daar en ze heeft me uitgenodigd om bij haar te komen logeren.
En zij laat mij dan haar Johannesburg zien, super veel zin in!

Sinds een paar dagen heb ik besloten dat ik nog een jaar op de farm wil werken(vanaf januri 2018), ik heb hier ontzettend lang en goed over nagedacht.
Een idee van mijzelf heeft me over de streep getrokken.
Het minst leuke aan de farm en wat me ook regelmatig irriteerd is dat ik zo geisoleerd zit.
De volgende keer dat ik hier kom ga ik een auto kopen, en weer verkopen als ik weer terug ga naar Nederland.
Dan kan ik ga en staan waar ik wil, wel waar het veilig is uiteraard.
Deze beslissing tovert een grote glimlach op mijn gezicht!!
Ik kan nog zo veel betekenen voor de mensen hier en met een auto kan ik makkelijker regelen om nog meer te zien van dit prachtige land.
En kan ik nog langer genieten van de fijne en lieve mensen/dieren :D die ik hier heb ontmoet.

Voor nu heb ik ook nog uitzicht op veel leuke dingen hier maar heb ook wel heel veel zin om weer naar huis te gaan.
Om iedereen die ik lief heb weer te zien, en in 100 procent vertrouwde omgeving, die ik nu nog meer waardeer.

Veel liefs,

Malou



  • 13 April 2017 - 14:11

    Xandra:

    Lieve Malou,

    Wat een prachtverhaal en wat een geweldig mens ben je! Mooi dat de beslissingen die heel moeilijk zijn toch genomen kunnen worden als je maar goed blijft voelen he?

    Wij wensen je een hele goede laatste periode voor je in juli weer naar Nederland komt en heel veel liefs en succes.

    Xandra

  • 13 April 2017 - 14:46

    Miriam :

    Hey Malou leuk om eens even wat te horen. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je weer terug wilt, super hoor. Heel veel plezier nog de komende tijd en we kunnen nu zeggen tot snel.

    Groetjes Miriam

  • 13 April 2017 - 15:37

    Wilma :

    Goede en mooie berichten Malou! Zo mooi om te voelen dat je je hart verpand hebt aan het land en de mensen.
    Fijn dat het management ten goede is gekeerd, en dat je daar je plek in hebt gekregen . Veel plezier en succes weer! Dikke hug! Wilma

  • 13 April 2017 - 15:39

    Malou:

    Welke Miriam is dit? Ik ken er namelijk 3 :D

  • 13 April 2017 - 19:51

    Wies Wauters:

    Hi malou,
    Wat n stappen, reuze stappen neem jij in eens.
    Terug naar SA in januari, n auto kopen en een tattoo zetten...

  • 13 April 2017 - 20:39

    Anike:

    Ha Malou,
    Leuk om weer wat van je te lezen ( gehoord heb ik je al ha ha ). Wat super dat je je daar zo thuis voelt zeker na al die veranderingen. Geniet er nog van deze laatste maanden! Liefs.

  • 14 April 2017 - 10:52

    Floor :

    Wauw Malou,

    Wat een grote besluiten allemaal! Wel heel fijn dat je de knoop met zekerheid hebt doorgehakt. Kan me heel goed voorstellen dat je nog lang niet klaar bent met Afrika. Ook ben ik echt heel benieuwd naar je tattoo dus als je een fotootje kan missen?
    Succes en keep us posted!

    Liefs, Floor & Kevin

  • 14 April 2017 - 20:05

    Nico:

    Hey nichtje,

    We spreken elkaar gelukkig regelmatig op skype bij oma en was dus al wat op de hoogte van je
    overdenkingen. Maar goed bezig hoor!! Ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat het niet eenvoudig is
    om keuzes te maken en je hart te volgen. Maar ook dat het ontzettend goed voelt als je het hebt gedaan.
    Fijn ook dat der rust weer rust begint i terug te komen op de farm. Ik wordt onderhand wel nieuwsgierig
    naar al het moois dat jij daar ziet en beleeft. Misschien moet ik volgende jaar maar een keer bij je op bezoek komen. Ik kan volgende week tijdens mijn reis naar Marokko alvast een beetje gaan voelen aan het Afrikaanse continent. Spreek je vast weer snel op de skype

    Lieve groet Nico

  • 17 April 2017 - 01:00

    René:

    Goed bezig Malou, goed dat je, je beslissingen goed overwogen neemt. ik wens je vast een goede reis naar Nederland. tot gauw.

    Groet René

  • 18 April 2017 - 17:16

    Suzy Klaus:

    Hoi lieve Malou,
    Wat heb je weer een boel positieve verhalen naar het thuisfront gestuurd!
    Je kan straks wel een boek gaan schrijven over al je belevenissen!
    En wat een plannen alweer voor 2018!
    Ik ben heel nieuwsgierig naar je tatoo, waar hij zit en hoe hij er uit ziet.
    Maar ik krijg hem vast wel een keer te zien, denk ik.
    Geniet nog maar volop van alle leuke en spannende dingen die je nog mee gaat maken!
    Heel veel liefs en een knuffel van
    Suzy

  • 19 April 2017 - 18:55

    Ellen Loohuis-Uit Den Bogaard:

    Lieve Malou,

    Fijn dat het op de Farm inmiddels weer een positieve draai heeft gekregen. En leuk voor jou dat je zo betrokken bent bij het wel en wee. Voor de nieuwe Captain en Sister fijn dat jij ze kon informeren hoe een en ander verliep om de farm. Leerzame periode voor je, hier heb je je hele leven profijt van denk ik. Super dat je nog een stukje aan dit avontuur knoopt. Ben benieuwd hoe je je, in de maanden die je straks in ons kikkerlandje bent gaat voelen.

    Liefs, oom Herman en tante Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 77878

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: