Moeilijke tijd - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu Moeilijke tijd - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

Moeilijke tijd

Door: Malou Loohuis

Blijf op de hoogte en volg Malou

21 November 2016 | Zuid-Afrika, Pinetown

Hallo allemaal,

Wellicht hebben wat van jullie het nieuws al gehoord via mij of mijn ouders, maar we gaan hier door een wat moeilijke tijd.

Afgelopen 7 november is Justin, de manager van de farm, totaal onverwacht overleden. Hij is naar het ziekenhuis gebracht omdat hij die nacht ontzettend veel pijn had opeens. In het ziekenhuis kwamen ze er met behulp van een scan achter dat hij obstipatie had, maar konden niet vinden waarom. Ze besloten te opereren en maar te zien wat ze zouden aantreffen. Tijdens de operatie ontdekte ze gangreen in zijn buik, en niet een klein beetje, het hele laatste gedeelte van zijn darm was zwart en afgestorven, ze konden niks meer voor hem doen....... 10 minuten na de operatie overleed hij. Justin (vriend van Sharon en stiefvader van Lee- ann) heeft zo veel voor de farm betekend, voor de bewoners en de medewerkers, zo ook voor mij. De ambitie is nu om met iedereen van de farm Justin trots te maken, en af te maken met wat hij begonnen is: het project The Horizon Farm Trust!

Nu iets vrolijkers: eerste kleine project kunnen we al afvinken. We hebben een nieuwe hond op de farm. Genaamd Dusty (Justin`s bijnaam). Het is een prachtig beest, kruising tussen herdershond en golden retriever.

Verder verheug ik me natuurlijk ontzettend op de komst van mijn ouders, zijn komen hier in 4 weken. Kan niet wacht om ze het project te laten zien en daarna 10 weken qualitytime met hen. Maar eerst nog komend weekend iets heel leuks!!! Op safari met Lee-Ann en Elec (hij zit in het bestuur van de farm).

Liefs uit Z-A

  • 21 November 2016 - 10:05

    Miriam:

    Jeetje wat een narigheid, maar gelukkig gebeuren er ook positieve dingen. Leuk dat je ouders komen. Veel plezier samen.

    Groetjes Miriam

  • 21 November 2016 - 10:12

    Desiree:

    Tjonge Malou, wat een triest bericht! En wat naar voor jullie allemaal! Houdt moed hè! Met elkaar kun je het verdriet delen en een plek geven. Maar fijn dat jullie doorgaan met de nieuwe projecten, dat is ook goed voor het verwerkingsproces van allemaal! En heerlijk dat je straks je paps en mams bij je hebt! Daar hoef je niet meer zo lang op te wachten gelukkig! Veel warmte en kracht wens ik je en geniet vooral van alle mooie dingen! Veel liefs, Dees

  • 21 November 2016 - 10:40

    Ellen:

    Oooh Marou, dit is wel heftig voor jou en iedereen op de farm!
    Sterkte hiermee. Wat fijn voor je dat je ouders komen,geniet daar lekker van.
    Lvg Ellen

  • 21 November 2016 - 10:47

    Wilma :

    Lieve Malou,

    Echt heel verdrietig Malou! Gelukkig heb je ook veel steun om je heen. En jan je uitkijken naar het bezoek can je ouders. Wat zal dat heerlijk. Gisteren al wat boekjes bij ze gebracht . Succes en sterkte nog. lieve groetjes, Wilma

  • 21 November 2016 - 11:05

    Elliepellie En Vienepien:

    Mooi geschreven Malou!

  • 21 November 2016 - 12:37

    Jet:

    Lieve Malou,

    Heel triest allemaal, maar gelukkig heb je nu weer een troosthondje en ik weet dat je daar heel bij van wordt. Tijd zal wonden moeten helen en het is mooi, dat Justin's gedachtengoed wordt voortgezet.
    Ik vond het gezellig om je stem weer te horen en je klonk TOP.
    Ik wens je een heerlijk weekend met Lee-Anne en ik hoop, dat je de Big Five ziet.
    Heel veel plezier liefs, Jet en snuffel van Miep en Kaatje

    P.s. Tijd vliegt , dus je vader en moeder zijn er eerder dan je denkt.

  • 21 November 2016 - 14:58

    Miranda:

    Malou wat een vreselijke gebeurtenis. ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat jullie samen de moed kunnen vinden om verder te gaan met wat hij is begonnen.
    ik wens je daarnaast heel veel plezier op safari.
    en als dat voorbij is komen je ouders ook snel.
    groeten van iedereen.

  • 21 November 2016 - 15:19

    Mirjam Christoffel:

    O'jee Marlou wat een trieste gebeurtenis!
    Wensen jullie veel sterkte.
    Wel weer fijn dat jullie de schouders er weer onderzetten!
    Wens je veel plezier met je ouders.
    Hou je ons op de hoogte?? Groetjes van ons bij Christoffel's

  • 21 November 2016 - 16:28

    Antoinette:

    Hallo malou,
    Wat een verdrietig bericht,veel sterkte allemaal.
    Hoop dat je desondanks een mooie tijd met je ouders hebt!

  • 21 November 2016 - 18:50

    Herman Loohuis:

    Wat een tegenslag Malou. dat zal schrikken zijn geweest voor jou en je medebewoners. Veel sterkte voor allemaal en goed dat jullie het project met zoveel energie door willen zetten. Daar kan het nieuwe hondje misschien een beetje bij helpen. En natuurlijk voor straks heel veel plezier als pappie en mammie bij je op bezoek komen. Groetjes van Ellen en Herman.

  • 21 November 2016 - 19:13

    Malou:

    I.p.v 10 weken bedoel ik natuurlijk 10 dagen quality time met mijn ouders.

  • 21 November 2016 - 22:23

    Loes:

    Goh dat is erg triest voor iedereen daar. Veel sterkte. Heb je eigenlijk mijn post daar nog gekregen?
    Toen ik het verstuurde wist ik niet dat de post er 7 weken over doet.
    lieve groeten voor jou Malou

  • 21 November 2016 - 22:23

    Loes:

    Goh dat is erg triest voor iedereen daar. Veel sterkte. Heb je eigenlijk mijn post daar nog gekregen?
    Toen ik het verstuurde wist ik niet dat de post er 7 weken over doet.
    lieve groeten voor jou Malou

  • 22 November 2016 - 09:13

    ESter Wolkotte:

    Hallo Marlou,

    Dat is minder wat je meemaakt.
    Veel sterkte er mee.
    Hopelijk ga je een betere tijd tegemoet. Geniet er van met zijn allen

    Groetjes Estetr

  • 22 November 2016 - 19:01

    Anike:

    Ha Malou,
    Wat ontzettend verdrietig wat je daar nu mee maakt. Hopelijk kunnen jullie elkaar steunen.
    Wat fijn dat jullie doorgaan met hem in jullie gedachten.
    Gelukkig komen er ook weer leuke / fijne dingen aan en put je daar weer energie uit.
    Sterkte en geniet extra van al het leuks dat er aankomt!
    Liefs Anike

  • 27 November 2016 - 09:31

    Floor :

    Jeetje Malou,

    wat een ontzettend vervelend nieuws. Kan me voorstellen dat jullie flink geschrokken zullen zijn. Ik hoop dat je werk je een beetje afleiding kan geven en zeker de komst van je ouders binnenkort. Wat tof zal het zijn dat je ze alles kan laten zien!
    Heel veel succes en sterkte voor nu.

    Veel liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 77872

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: