Mijn laatste 10 maanden in Zuid Afrika - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu Mijn laatste 10 maanden in Zuid Afrika - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

Mijn laatste 10 maanden in Zuid Afrika

Door: Malou Loohuis

Blijf op de hoogte en volg Malou

28 Mei 2019 | Zuid-Afrika, Pinetown

Lieve allemaal,

Sinds drie weken ben ik weer terug in Zuid Afrika na mijn vakantie in eigen land van 3 weken. Mijn tijd in Nederland was echt fantastisch, heel bijzonder en onvergetelijk. Het was zo fijn om iedereen weer even te zien, familie, vrienden en om gewoon weer even in mijn eigen stadje te zijn. En ik kan natuurlijk Nick en Simon niet overslaan, dat was een groot feest samen met Sterre. Een vriendin van mij die ik heb leren kennen vlak voordat ik vertrok naar Zuid Afrika voor de tweede keer.

Mijn moeders tandum sprong ging helaas niet door op de dag dat we het gepland hadden vanwege te veel bewolking. Dat was wel jammer, ik had er graag bij willen zijn. Maar ik heb gelukkig veel tijd met mijn beide ouders kunnen spenderen, in Oldenzaal zelf, Langweer, op Ameland en op Terschelling. Ik heb ook lekker veel tijd gehad met Daan, Elke, Vivian en Renier, volop van genoten. Het was ook fijn om mijn oma weer te zien waar ik een hele speciale band mee heb en natuurlijk Cooper. Mijn grote vriend die snel ouder word, maar gelukkig fysiek nog heel gezond is.

Nu weer terug in Zuid Afrika is ook weer fijn, nog even goed genieten van de laatste 10 maanden. Want als ik daarna weer terug ben in Nederland ga ik verlopig niet weer naar Zuid Afrika, dat staat vast.

Samen met papa ben ik wezen kijken in Nijmegen tijdens mijn vakantie in Nederland, of ik daar zou willen wonen en werken, leuke stad maar toch niet helemaal wat ik zoek. Nu staan mijn ogen gericht op Zwolle.

Sinds ik weer terug ben in ZA ben ik al weer weekendjes weg geweest. Ik ben een dagje in Amanzimtoti geweest, daar heb ik Lee-Ann naartoe gebracht, die werkt en woont daar sinds kort. En vorige week ben ik naar Lesotho geweest, via de Sani Pass, dit was echt prachig, wat een natuur!!!

Werken op De Farm is een beetje extra meer uitdagend sinds kort. Een van onze twee Residental Supervisors is met zwangerschapsverlof en Gina en ik vangen dat samen op. Dat is een mooie leerschool voor mij, vooral nu ik Verpleegkunde wil gaan studeren. Om jullie een beetje een idee te geven, de Residental Supervisor is de gene die de Care Givers en bewoners aanstuurd gedurende de dag, medicatie uitzet en aan geeft en het openen en sluiten van het hek voor toegang tot de Farm beheert. Een hele uitdaging dus, super leuk!!

Nou dit was het wel zo ongeveer.

Veel liefs Malou

  • 28 Mei 2019 - 13:45

    Miranda Vogelzang:

    Hoi Malou,

    In Nederland hebben we elkaar even gesproken maar t was fijn om je even weer gezien te hebben.
    Stoer hoor dat gaat kiezen voor verpleegkunde, ik gun het je zo.
    Nu nog even een tijdje genieten in je mooie Zuid Afrika.

    Gr Miranda

  • 28 Mei 2019 - 16:28

    Loes:

    Hoi Malou, wat klink je weer positief, zo ken ik je. Super hoe jij precies weet wat je wilt en hoe jij daar voor gaat. Erg mooi.
    Geniet van deze laatste maanden. Loes

  • 28 Mei 2019 - 18:15

    Wilma :

    Ha Malou!
    Jouw weken in Nederland waren te kort om je langer te spreken dan dat we deden. Gelukkig heb ik je nog een knuffel kunnen geven. Wat stoer om voor de verpleegkunde te gaan! Baie veel plezier de laatste maanden in het mooie zuid Afrika. Succes met alles! Lieve groet Wilma

  • 28 Mei 2019 - 19:19

    Ellen Loohuis:

    Lieve Malou,

    Fijn weer wat van je te lezen, geniet nog maar even van je Afrika tijd. Positieve ontwikkelingen op de Farm. wel weer een extra uitdaging voor je. Hoop dat je hierdoor nog meer bagage krijgt om na deze periode je opleiding met veel plezier kan gaan ondernemen.
    Nu nog een geschikte omgeving vinden, maar ook dat zal je zeker lukken. Maar eerst nog genieten van de Zuid-Afrikaanse uitdagingen en reisjes.

    Veel liefs van ons beiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 77901

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: