Update - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

Update

Door: Malou Loohuis

Blijf op de hoogte en volg Malou

20 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Pinetown

Hallo lieve bloglezers,
Vanmorgen had ik een video call met mijn ouders op Whatsapp en toen realizeerde ik mij opeens hoelang ik geen blog heb geschreven. Mijn ouders vertelde mij dat veel mensen naar mij vroegen dus nu was het toch echt wel tijd.

Het gaat goed met mij, het is niet allemaal rozengeur en manenschijn hoor. Samenwerken met veel mensen uit een andere cultuur is een hele uitdaging. Vaak werken en denken ze heel anders, dat botst regelmatig. Maar meestal is het heel leuk hoor.

Een paar weken geleden had ik weer een bruiloft ,wat echt super tof was. Dit keer was het Werners zus die ging trouwen maar een hele ander stijl trouwerij dan die andere die ik had vorig jaar. Deze werd gehouden bij een sportclub en was helemaal in cowboy style. Het was een hele casual bruiloft met een kleine groep mensen.

Ik ben sinds 4 dagen terug van een weekje vakantie. Deze vakantie heb ik zó goed gespendeerd samen met Werner en Gina. We hebben een farm bezocht in Theunissen in de provincie de Freestate. Naar deze farm willen Werner en Gina wellicht naartoe verhuizen op den duur. We zijn daar een paar dagen geweest en de eerste indruk voor mij was echt fantastisch, het is weer een hele andere wereld dan wat ik tot nu toe gezien heb van Zuid Afrika. Het landschap is veel platter dan hier in Kwazulu Natal maar nog steeds heel heuvelachtig in vergelijking met NL. Het lanschap is een beetje zoals je het ziet in The Lion King, dat gele gras. De meeste prachtig zonsondergang en opgang die ik ooit gezien heb!!! Op deze farm leven koeien, struisvogels en Emu's. Werner en Gina willen graag weer zelfvoorziened worden door eigen groente en zo te verbouwen en de koeien te melken. Ik ga dit wellicht nog mee maken voordat ik terug kom naar NL, het lijkt me fantastisch om het boeren leven eens mee te maken. Ik ben graag buiten bezig en met dieren. Na die paar dagen op de nieuwe farm hebben we ook wat familie van Gina in Johannesburg bezocht heel leuk om zo veel nieuwe mensen te ontmoeten.

Maar nu ben ik nog op Horizon Farm, volgend weekend ga ik naar Toti voor Lee-ann haar verjaardag weekend. Haar moeder komt vanuit Protaria om het te vieren en ze hebben mij ook uitgenodigd. Hardstikke leuk!

Oh en goed nieuws voor alle donateurs die gegeven hebben voor de special needs bathroom. Dit alles ging op "zuid afrikaanse tijd". Maar het is af!! Ik zal de foto's aan deze blog toevoegen. Bewonders en Caregivers zijn erg dankbaar.

Tot snel in NL, nog drie en een halve maand ongeveer.

Veel liefs Malou

  • 20 Oktober 2019 - 18:02

    Elke :

    Mooi malou! Goed om te zien dat de badkamer af is :)

  • 20 Oktober 2019 - 18:19

    Ellen:

    Wat een ervaringen, Malou. Dat neem je allemaal mee terug naar Nederland. Ook weer bijzonder dat je terug komt. Geniet van de komende tijd aldaar.
    Liefs van mij

  • 20 Oktober 2019 - 20:18

    Wilma Van Halteren-van De Kop:

    Hoi Malou!
    Mooi om aljemaal te lezen! Fijne tijd nog daar, de tijd gaat zo snel..

  • 20 Oktober 2019 - 21:03

    Loes:

    Hallo Malou, Leuk om weer van jou te horen. Fijn dat het jou goed gaat. Wat beleef jij ontzettend veel, super.
    Leuk om je in NL weer te zien. Groet Loes

  • 20 Oktober 2019 - 21:13

    Anike:

    Ha Malou, wat leuk om weer een blog van jou te lezen. Zo fijn dat je daar zoveel nieuwe bijzondere momenten meemaakt. Geniet er nog van. Lieve groetjes.

  • 20 Oktober 2019 - 22:52

    Miriam :

    Hey Malou wat leuk om weer eens van je te horen. Fijn dat het allemaal goed gaat en dar de badkamer af is, super hoor.

    Veel plezier nog

  • 21 Oktober 2019 - 08:16

    Wieneke:

    Leuke update Malou! geniet van de laatste maanden daar. We zien elkaar in Nederland, kunnen we samen wennen aan het koude weer ;-)

  • 21 Oktober 2019 - 11:08

    Tante Ellen:

    Malou net als veel andere leuk weer een uitgebreid verslag van je te lezen. Succes nog even met je werk, hier gaat dat ook niet altijd zoals je zelf wil hoor. Bijzonder alle dingen en momenten die je steeds meemaakt. Nog een paar maandjes genieten. Daarna ook weer wennen aan het Nederlandse leventje. Hier is het momenteel herfstvakantie( weet je natuurlijk wel met een pap en mam in het onderwijs) Jolijn logeert hier twee nachtjes en morgen ga ik een dagje op Evelien in Amersfoort passen.
    Fijn dat de badkamer naar jullie zin is geworden. Het duurt dan wel wat langer maar is toch goed gelukt.
    Een goede tijd nog in de wereld die je nu wel erg vertrouwd is.
    Groetjes vanuit Delden liefs Herman en Ellen

  • 21 Oktober 2019 - 17:37

    René:

    Dag Malou,

    fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je geniet en toch ook nog dingen gerealiseerd krijgt.
    Ook duurt het allemaal wat langer. Als de mensen daar er maar mee geholpen zijn.
    Geniet nog er nog maar van de laatste maanden. Voor dat je het weet zit je weer in Nederland.
    Tot gauw.

  • 24 Oktober 2019 - 18:52

    Suzy Klaus:

    Hoi Malou,
    Fijn om weer wat van je te lezen.
    En ik kan me ook voorstellen dat schrijven er niet altijd van komt.
    Je maakt ook zo veel mee.
    Maar toch vooral positieve dingen, heb ik begrepen.
    Al zal het ook niet altijd meezitten, want dat hoort er ook bij!
    Veel liefs van mij.
    Suzy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 77895

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: