update! - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu update! - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

update!

Door: Malou Loohuis

Blijf op de hoogte en volg Malou

18 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Pinetown

Lieve allemaal!!!

Ik heb het nog altijd ontzettend naar mijn zin hier.
Maar ik wil jullie graag wat vertellen over mijn dagelijkse leven hier, het is heel anders dan de vorige keer dat ik hier was.
Toen kon ik doen en laten waar ik zin in had, nu heb ik meer verantwoordelijkheid, wat heel leuk is!

Ik ben nu caregiver, ik werk steeds 4 dagen en dan ben ik twee dagen vrij.
Maar als je hier een dag werkt ben je ook echt de hele dag aan het werk.
Want de bewoners wonen en werken hier dus die hebben de hele dag begeleiding nodig.
Ik slaap gewoon in mijn eigen huisje, mijn wekker gaat om 06:30 uur, ik maak mijzelf klaar en dan ga ik naar beneden.
Naar de ''maine house'' waar de bewoners wonen met de meest intensieve zorg, daar help ik met mensen uit bed halen en klaar maken voor ontbijt.
De huismoeders en vaders van de andere huizen hebben de verantwoordelijkheid over hun eigen huis en zorgen dat hun eigen bewoners op tijd beneden zijn voor ontbijt.
Ik ben ook regelmatig huismoeder in één van de huizen, ik slaap daar dan en help ze de volgende morgen met persoonlijke zorg waar nodig.
Dit is meer begeleidding, zeggen wat ze moeten doen.
Om 8 uur ontbijten we met iedereen in de gemeenschappelijke ruimte, waarna de activiteiten beginnen.

Iedere bewoner heeft zijn eigen activiteiten, de ene zorgt voor de konijnen en de andere voor de vogels of de paarden.
Een paar bewoners vinden het heerlijk om de hele dag in de tuin bezig te zijn.
Een andere bewoner heeft een eigen atelier en is de hele dag aan het schilderen wat ze verdomd goed kan!
Op vaste dagen hebben we paardrijden, op die dagen help ik daar met het leiden van de paarden en de cliënten.
Er zijn ook tijden waarop geen vaste activiteit staat en dan moet ik met de andere caregivers bedenken wat we doen.
Knutselen, kleuren, wat lekkers bakken, wandelen, laatst deden we een ''uno competitie''.
Uno is een spel wat ik super veel speel hier, iedereen kent het hier en vind het leuk om te spelen, heel leuk!!
3 keer per dag eten we met ze`n allen in de gemeenschappelijke ruimte, en tussen door twee keer per dag een koffie en thee pauze.

Mijn vrije dagen zijn tot nu toe ook leuk geweest.
Zoals de meesten van jullie op Facebook hebben kunnen zien ben ik weer op safari geweest, wat nooit zal vervelen.
Ik ben een weekend naar Lee- Ann(een goede vriendin van hier) geweest die op 20 minuten van hier woont.
We hebben zo veel lol samen, het is fijn om zo`n goede vriendin hier te hebben.
Dus ik vermaak me wel.

Ik ben nu ook lekker vrij maar nu gebruik ik mijn twee dagen om het huisje schoon te maken, daar moet hier helaas ook gebeuren ;p, verder lekker relaxen.

Het is leuk om met mensen te werken die in zo`n andere cultuur zijn opgegroeid dan ik, ik heb het nu over mijn collega caregivers.
Dit zijn allemaal donkere zuid afrikanen, zij zijn allemaal heel nieuwsgierig hoe het in Nederland is en zij vinden het leuk om mij te vertellen over hun cultuur.
Ze zeggen steeds dat ze met mij mee terug willen omdat ze denken dat ze bij ons beter leven hebben omdat wij meer geld verdienen.
Het klopt ook wel, je werkt hier erg lang voor weinig geld, laatst vroeg een van de vrouwen waarom ik hier zo graag wil zijn.
Het enige wat ik kon zeggen is dat het voor mij niet om geld gaat, ik word gelukkig van deze manier van leven.

En dat is denk ik een goede afsluiter van dit blog.

Een dikke knuffel uit Z-A

Malou


  • 18 Augustus 2016 - 19:51

    Manon:

    Wauw Malou!
    Wat een gaaf verslag en wat fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Heel veel plezier daar!!

    Groetjes Manon

  • 18 Augustus 2016 - 20:35

    Miriam:

    Hey Malou fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Heel veel plezier

    Groetjes miriam

  • 18 Augustus 2016 - 20:53

    Marleen:

    Hee Malou!
    Wat een mooi verhaal om te lezen! Leuk om iets van je te horen, ik moest toevallig van de week nog aan je denken.. Had al een tijdje niets van je gehoord! ☺️
    Fijn dat je het er naar je zin hebt, en dat je een goede vriendin hebt daar, altijd fijn

  • 18 Augustus 2016 - 20:55

    Marleen:

    Volgens mij kwam mijn verhaal niet helemaal door, dus bij deze even een aanvulling:

    Ik hoop dat je nog wat foto's op deze site zet, ik heb namelijk nog steeds geen Facebook haha

  • 18 Augustus 2016 - 21:18

    Xandra:

    Lieve Malou,
    Wat een heerlijk moment: een mail die ons naar jouw blog verwijst. Daar kunnen wij lezen wat jij zoal meemaakt in het verre Zuid-Afrikaanse land.
    Je schrijft zo 'echt' over wat je meemaakt en allemaal doet dat het goed invoelbaar is hoe jij daar rondloopt! Geweldig en te lezen dat jij er gelukkig van wordt daar te zijn is wel het meest belangrijk!
    Heb 't goed en zoals iemand al schreef: een fotootje zo hier en daar via dit infokanaal zou fijn zijn want ook ik heb geen Facebook haha!
    Alle goeds, veel liefs en een dikke kus!
    Namens ieder hier, Xandra

  • 19 Augustus 2016 - 10:12

    Suzy:

    Hoi Malou!
    Nou, petje af hoor! Wat jij allemaal klaarspeelt, zo ver van je vertrouwde omgeving!!!!
    Ik heb er diep respect voor!
    En zó fijn, dat je het ook echt naar je zin hebt en veel kan betekenen voor andere mensen.
    Veel liefs van mij,
    Suzy

  • 19 Augustus 2016 - 11:46

    Ellen Loohuis-Uit Den Bogaard:

    Lieve Malou,
    Super hoe jij bezig bent, ter eer en glorie van een ander en er ook zelf je energie uithalen.
    Zoals anderen al schreven erg leuk zo echt je bezigheden te kunnen lezen. Geweldige tijd wens ik je verder toe.

  • 19 Augustus 2016 - 16:38

    Wies Wauters:

    Hi Malou,
    Wat goed om te lezen hoe je het daar hebt!!
    Leuk om een inkijkje te krijgen hoe jullie dagen eruit zien.
    Geniet er van en blijf vooral af en toe wat te schrijven. Hoe leuk is dat...
    Dikke knuffel van ons allen.
    Wies

  • 21 Augustus 2016 - 13:35

    Ine:

    Ha Malou,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je er allemaal doet!! Ook mooi dat ze zoveel vertrouwen in je hebben en meer verantwoordelijkheid geven, dat moet een goed gevoel geven!
    Zie natuurlijk ook die mooie foto's voorbij komen op FB waarop je straalt. En de mooie natuur...prachtig!!

    Ben alweer nieuwschierig naar je volgende belevenis!!

    Dikke knuffel, groetjes Ine


  • 21 Augustus 2016 - 21:53

    Herman En Ellen:

    Lieve malou,

    Wat een mooi verslag van je bezigheden en zieleroerselen. Fijn dat je het naar je zin heb in Afrika en dat het werk je een goed gevoel geeft. Die safari's lijkt mij wel wat. Hier komen we niet verder dan twee miauwende katten. Laatst nog een weekendje in Langweer geweest. Dat was supergezellig evenals enkele dagen geleden met Wieneke en Stefan een tochtje over het IJsselmeer. De groeten uit het vandaag superkoude Holland.

  • 22 Augustus 2016 - 16:30

    Miranda Vogelzang:

    ha Malou,
    wat heerlijk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. aan je foto's op facebook is het ook van je gezicht af te lezen.
    mooi verhaal ook en dat Uno heb ik ook altijd bij me op vakantie en spelen we heel veel op t strand aan het zwembad of bij de caravan. dus weet precies wat je bedoelt.
    ik wens je nog een hele fijne tijd en de hartelijke groeten ook van mijn kids en echtgenoot.
    vandaag is het hier een druilerige dag komende dagen wordt het warm. Ben net 2 weken terug uit frankrijk erg leuk en gezellig gehad.
    groeten en nog heel veel plezier

  • 22 Augustus 2016 - 16:55

    Quirien:

    Jeetje Malou dit gaat lekker, ben blij voor je #proud! Geniaal ook de foto's via FB :). Die afsluiter van jou van deze blog dat is er eentje op in te lijsten ! Zie uit naar je volgende verhaal, dikke kus x Q

  • 22 Augustus 2016 - 21:14

    René:

    Dag Malou,

    Mooi dat je het naar je zin hebt en dat je je er thuis voelt. Fijn dat je het naar je zin heb in Afrika en dat het werk je een goed gevoel geeft. Ook mooi dat je gebruik maakt van de mogelijkheden wat van het land en de cultuur te zien.Het is volgens mij een andere wereld. Geniet er vooral van .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 77900

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: