Update! - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Malou Loohuis

Blijf op de hoogte en volg Malou

18 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Pinetown

Hallo inmiddels herfstachtig Nederland weet ik van horen zeggen!

Wij hebben een paar behoorlijk warme dagen gehad, waarbij ik echt dacht, wat is het heet!!! Ongeveer 30 graden, dat was nog niks in vergelijking met de warmte in de zomer zeggen de Afrikanen hier. Dus dat word nog wat met mij. Ze vertellen mij dat ze in hartje zomer een paar keer per dag met kleren en al onder de koude douch gaan om koel te blijven. De luchtvochtigheid is heel hoog hier tijdens de zomer. Ik ga het allemaal mee maken!

Het is ontzettend leuk om iedereen op de farm steeds beter te leren kennen, ik merk dat ik inmiddels behoorlijk gezag opbouw bij bewoners. Ze weten steeds beter wat ze aan mij hebben, het zelfde met collega`s. Het voelt echt als een grote familie. Dit heb ik vooral met Justin( manager) en Sharon (hoofdverpleegkundige), hun huis mag ik zo binnen lopen, beetje als een tweede familie. Wat wel heel fijn is als je zo lang weg bent van huis.

Afgelopen weekend ben ik samen met Lee- Ann en haar broertje Robin naar Ushaka (entertainment park in Durban) geweest. Daar is een heel waterglijbanen park en aquarium bij maar dat doen we een andere keer omdat dat heel prijzig is. Afgelopen zaterdag hadden we heerlijk weer, hebben we het openlucht winkelcentrum bekeken een boottocht gemaakt en in een reptielenhuis geweest. Ushaka beach bekeken en op een prachtige plek gegeten met cocktails (zie foto`s). Of terwijl een heerlijk dag! De rest van het weekend was ik ook even helemaal weg van de farm wat ook even erg fijn was. Robin, Lee- ann en ik hadden hun vaders appartement voor ons alleen. Met zwembad dus mij hoor je niet klagen!

Dat waren de nieuwtjes wel weer zo`n beetje, groetjes!!!

Malou

  • 18 Oktober 2016 - 21:00

    Roos:

    Wat een leuke update! Hier is het volop herfst (grijs, koud, nat)
    Gaat het wat beter met slapen?

    Genietze en Xx

  • 18 Oktober 2016 - 21:07

    Lee Ann :

    Beautiful ♥

  • 18 Oktober 2016 - 22:13

    Miriam:

    Hey Malou, leuk om even weer wat van je te horen en dat je het naar je zin hebt. Je moet de goeten van mw. Oosterhof hebben, ze vraagt nog geregeld naar je, zal haar ook zeker deze update even voor lezen.
    Geniet van alles en veel plezier, groetjes miriam

  • 18 Oktober 2016 - 22:13

    Elke:

    Super leuk Malou! Hopelijk binnenkort Skypen :)

  • 19 Oktober 2016 - 09:41

    Wies Wauters:

    Hallo Malou,

    Klinkt goed malou. Wat heerlijk dat jullie de zomer in gaan.Ben jaloers.
    Het wordt hier echt herfst. Blaadjes vallen van de bomen, heftige regenbuien...
    Als altijd benieuwd vroeg ik me af of Lee Ann ook op het terrein van de farm woont en werkt. Is zij ook altijd daar of? Of werkt en woont ze ergens anders en komt ze met enige regelmaat naar 'huis'? Gaaf om daar zo'n goede vriendin te hebben.
    Hoeveel uur werken jullie trouwens in ZA? IS dat gewoon een volle werkweek van 40 uur of misschien (omdat je op het terrein woont) ben je altijd aan de slag en aanspreekbaar?
    Stop ermee, Malou. Have fun!!
    Ik ga weer werken, dikke knuffel van ons allen.
    wies

  • 19 Oktober 2016 - 16:23

    Anita:

    Hey Malou.
    Wat leuk dat ik je nu ook kan volgen.
    Kan me voorstellen dat je er af en toe helemaal uit wilt zijn ja.......Die 30 graden.......klinkt mij als muziek in de oren...:)
    Enjoy!

  • 19 Oktober 2016 - 23:30

    ROB :

    Hoi Malou,

    Alles goed met je ?

    Hier je ome Rob . Klink me muziek in de oren dat lekkere weertje.
    Net terug met de kids uit Valencia en ook daar was het met 26 gr. heerlijk vertoeven.
    Temperatuur van 30 gr. zal idd een beetje anders zijn dan hier .Maar dit pokkeweer in NL.is helemaal niets.

    Ben je inmiddels goed gewend aan alles en iedereen en hoe bevalt het werk je daar ?

    tot hoors en pas goed op jezelf.

    liefs . x Rob

  • 20 Oktober 2016 - 10:18

    Anike Rake:

    Ha Malou,

    Leuk weer een update van jou. Fijn om je zo te volgen. Zo te lezen heb je het erg naar je zin en doe en zie je veel. Geniet ze!
    Liefs Anike

  • 25 Oktober 2016 - 20:58

    Herman Loohuis:

    Lieve Malou,

    Fijn dat je het naar je zin hebt en af en toe de gelegenheid neemt om de mooie dingen van het land te zien. Alleen de temperatuur al klinkt aangenaam nu ons koude kikkerlandje haar naam werkelijk eer aan begint te doen. Blijf goed werken en lekker genieten.

    Je allerliefste oom Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 77898

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: