Bijzondere tijd achter de rug.....nu weer werken. - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu Bijzondere tijd achter de rug.....nu weer werken. - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van Malou Loohuis - WaarBenJij.nu

Bijzondere tijd achter de rug.....nu weer werken.

Door: Malou Loohuis

Blijf op de hoogte en volg Malou

21 November 2018 | Zuid-Afrika, Pinetown

Hallo allemaal,

Sinds mijn laatste blog is er echt super veel gebeurd, allemaal goede dingen!!! Met alle liefde ga ik er over vertellen in drie punten:

-Voor een trouwerij naar Hazyvieuw in de provincie Mphumalanga:
De dochter van Werner en Gina, Michelle is getrouwd op afgelopen 27 oktober. Ik had haar nog maar 1 keer ontmoet maar we kunnen het heel goed vinden. Lee-Ann kon helaas niet mee vanwege werk, wat ik echt heel jammer vond. Ik voelde mij wel ontzettend bevoorrecht dat ik bij Michelle`s bruiloft betrokken mocht zijn als of ik haar zus ben. Werner, Gina en ik reden naar Hazyvieuw 1 week voordat de bruiloft zou plaats vinden, een erg lange autorit van 12 uur. Wij verbleven in het huis van Armand (toen nog Michelle`s toekomstige man) en Michelle. Die week was ik bij alle voorbereidingen. Gina, Michelle en ik hebben samen alle echte vrouwen dingen gedaan zoals onze nagels laten doen bij een nail studio, naar de kapper voor het bruidskapsel en make up uitproberen. Tegelijkertijd begaven we ons een prachtige omgeving die compleet nieuw was voor mij dus dit was dubbel zo leuk voor mij. De avond voor de bruiloft zat ik ook in het complot voor de bridal shower, erg leuk om de bruidsmeisjes te ontmoeten en nog meer mensen die ik de volgende dag ook op de bruiloft zou zien. De volgende dag vroeg uit bed voor de laatste voorbereidingen. De bruiloft was op een PRACHTIGE locatie, bij de Sabie Rivier. De ceremonie was op een klein eiland in de Sabie rivier. Dus alles was midden in de natuur, voor `s avonds prachtig verlicht en heel sfeer vol. Die avond hoorde ik meer dan 1 keer:"Aha! Dus jij bent dat meisje uit Nederland?" Wel heel leuk, zo kom je makkelijk in gesprek met iedereen. Ik kan jullie 1 ding vertellen, mensen die vooral Afrikaans spreken zijn gek op praten en kletsen de oren van je kop. XD Armands familie is helemaal Afrikaans, Michelle`s familie is meer Engels. Na de bruiloft hadden we nog 3 dagen daar, wat vooral dagen van relaxen waren en van 1 dag hebben we een road trip gemaakt door de omgeving. Armand en Michelle waren toen op een mini honeymoon en we pasten op hun drie honden. Daarna dus weer 12 uur terug rijden naar De Farm. Wat ik helemaal niet erg vond want ik vind auto rijden heel leuk. Ik ben nu 100% gewend aan rechts rijden. Ik heb een top tijd gehad! Eenmaal weer op De Farm heb ik zo veel mogelijk tijd met Lee-Ann doorgebracht voordat ik weer vertrok, naar Kaapstad dit keer.

-Kaapstad met Quirien:
Dit was zo BIJZONDER, om Quirien daar te zien!! Quirien zij heel mooi, nu is het cirkeltje rond, aangezien ik haar heb opgezocht toen zij in Australie zat. Nu waren de rollen omgedraaid omdat het nu tijd was voor MIJ om HAAR rond te leiden. Wat het nog meer bijzonder maakte was dat het mijn verjaardag was toen we daar waren, dus dit heb ik heel speciaal gevierd. Quirien had vanuit Nederland cadeautjes voor mij mee genomen van mijn ouders, oma, Daan, elke en hun kids. Dat en Quirien zorgde ervoor dat ik mij HEEL jarig voelde en natuurlijk de hele lieve voice berichtjes op WhatsApp van Lee-Ann en Werner en Gina. Ik heb nog veel meer berichtjes gekregen die erg werden gewaardeerd, dat was heel speciaal. Ondanks dat ik al eens in Kaapstad ben geweest hebben Quirien en ik veel dingen gedaan die voor ons beiden nieuw waren. Zoals Kirstenbosch wat een prachtige botanische tuin is, een wijntour door onder anderen Stellenbosch op mijn verjaardag een een magische Ocean big 5 (zeehond, haai, walvis, dolfijn en pinquin) tour. We hebben alleen de haai niet gezien maar het ging mij vooral om de walvis, deze wil ik mijn hele leven al zien!!! Het was prachtig. Dolfijnen zien in het wild vond ik ook prachtig, er zijn geen woorden voor. Voor deze tour waren we in Hermanus en Gansbaai. Wat ook compleet nieuw was voor ons beiden was Robben Eiland, erg indrukwekkend en interessant, vooral doordat de rondleiding gedaan word door een X-gevangene. In die tijd werden mensen daar gevangen genomen letterlijk alleen omdat ze vochten voor hun eigen persoonlijke rechten. Maar goed als ik alles wil vertellen ben ik morgen ochtend nog niet klaar met deze blog. Ik heb een prachtige 10 dagen gehad met Quirien in Kaapstad.


-Weer terug op de Farm:
Nu is het gewone leven weer begonnen, weer lekker aan het werk op de Farm. Wat ook weer heerlijk en leuk is. Bezig met het plannen van de Christmas Party en leuke plannen voor komend weekend met Lee-Ann.

Dit was het wel zo`n beetje, ik hoop dat jullie genieten van mijn verhaal.

Liefs Malou

  • 21 November 2018 - 16:59

    Roos:

    Malou, wat een leuk verhaal en wat een geweldige ervaringen!!! Wat zul je genieten. Volgens mij niet lang meer tot moeders komt?
    Genietze en voor nu werkze
    Xx

  • 21 November 2018 - 18:03

    Ine:

    Hoi Malou,

    Heb alle verslagen achter elkaar gelezen

  • 21 November 2018 - 19:31

    Wies:

    Hi malou,
    Wat leuk om te lezen over al die prachtige ervaringen.
    Wel heel bijzonder!
    Hoe gaaf dat quirien geweest is (en alle cadeautjes heeft meegenomen

  • 22 November 2018 - 05:56

    Miranda Vogelzang:

    Hoi Malou,

    Wat een mooi tijd zeg en je schrijft er ook zo mooi over.
    Ik denk dat jij je plekje wel heb gevonden daar.
    Geniet ervan beleef nog meer mooie dingen en heel veel groeten van al je oud collega’s en clienten van Thuiszorg Maartje.

    Groeten en liefs miranda

  • 22 November 2018 - 08:48

    Ellen:

    Lieve Malou,

    Wat een belevenissen weer van je te lezen. Blij dat je zo helemaal gewend bent in die voor ons toch andere wereld. Jammer dat de Afrika reis nog steeds niet geboekt is. En of dat voor ons nog gaat gebeuren is ook nog twijfelachtig. Maar gelukkig komt je moeder binnen niet al te lange tijd. En dat je vriendin Quirien geweest is met kadootjes van het thuis front fijn voor je ook bijzonder las ik wel.
    Veel plezier nog met je werk wat je ook goed afgaat.
    Ook veel groeten van oom Herman, leest je blog ook altijd uitvoerig, is nu druk aan het werk en met muziek.

    Tante Ellen

  • 22 November 2018 - 15:15

    Suzy:

    Hallo die Malou!
    Wat een mooie verhalen weer!
    Zo langzamerhand zou je wel een boek kunnen schrijven, met al je belevenissen en mooie foto's.
    Misschien kan je dan, op die manier, andere jonge mensen inspireren om ook zo'n avontuur aan te gaan.
    Maar voorlopig zal je daar nog wel geen tijd voor hebben.
    En je bent nu al weer druk met het kerstfeest, heb ik begrepen.
    Ik wil je toch ook nog even feliciteren met je verjaardag.
    Van harte hoor! En ook weer leuk, al die cadeautjes uit Oldenzaal!
    Nou Malou, heel veel liefs van mij,
    en een mooi kerstfeest gewenst.
    En meteen dan ook maar: alle goeds voor 2019!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Malou

Weer terug in Zuid Afrika voor 2 JAAR, Whoehoooee!! Dit keer niet als Caregiver maar als Activity Coordinator. Te gekke nieuwe uitdaging. Volg jij mij? Liefs….

Actief sinds 22 Mei 2016
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 77899

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 17 Juli 2017

Terug naar mijn tweede thuis!

22 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: